Dekarbonizacja sektora transportu dotyka także sektora morskiego. W swoim raporcie z 13 marca 2023 roku Komisja Europejska zwraca uwagę, że „Na poziomie UE transport morski odpowiada za 3–4% całkowitej emisji CO2 w UE, co oznacza ponad 124 mln ton CO2 w 2021 r.” Co za tym idzie transformacji będzie podlegał cały sektor żeglugi wraz z portami. Już teraz limity emisji reguluje międzynarodowa agencja IMO, niedługo statki zaczną również podlegać pod system emisji ETS.
Parlament Europejski poparł kompromis ws. rozporządzenia metanowego - napisała we wtorek na Twitterze minister klimatu Anna Moskwa. Stosunkiem głosów 499 za wobec 73 przeciw PE podniósł limity emisji metanu z kopalń do 5 ton na 1000 ton węgla.
Parlament Europejski poparł we wtorek kompromisowe poprawki dotyczące rozporządzenia metanowego. Europosłanka Izabela Kloc (PiS) podkreśla, że to rozwiązanie korzystne dla polskich kopalń. – Po raz pierwszy od bardzo dawna w tej najbardziej zradykalizowanej unijnej instytucji rozsądek zwyciężył nad ideologią – powiedziała PAP po głosowaniu.
Ministerstwo klimatu liczy na potwierdzenie przez Parlament Europejski we wtorek w głosowaniu kompromisu ws. limitów emisji metanu z kopalń węgla – powiedział PAP wiceminister Adam Guibourge-Czetwertyński. Kompromis zakłada limit 5 ton metanu na 1000 ton węgla.
Zielony wodór jest nośnikiem energii, który ma znaczny potencjał, aby pomóc w redukcji emisji gazów cieplarnianych. Jego wykorzystanie oferuje krajom Europy, nastawionym na dekarbonizację, nowe możliwości w zakresie przeprowadzenia transformacji gospodarki w duchu zrównoważonego rozwoju. Ustawa klimatyczna (Klimalov) ustanawia cel Norwegii, jakim jest redukcja emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 50% do 2030 roku, a ustawa wymaga od rządu wdrożenia polityki i środków do osiągnięcia tego celu. Jednym z takich środków jest roz
W najstarszym istniejącym fragmencie szczecińskiej stoczni, odbył się pierwszy w polskim porcie załadunek NOXy na statek - poinformowała Grupa Azoty Zakłady Chemiczne "Police" SA.
Dbałość o środowisko należy do najważniejszych omawianych tematów na całym świecie. Wprowadzanie udoskonaleń w maszynach w znacznej mierze skupia się na zredukowaniu bądź całkowitym zlikwidowaniu negatywnych skutków działania urządzenia na środowisko.
Ile dwutlenku węgla możemy jeszcze wyemitować do atmosfery? Jak szybko musimy obniżać emisje gazów cieplarnianych, aby nie dopuścić do ocieplenia większego niż 1,5°C względem czasów przedprzemysłowych? Czy obecne plany i polityki wystarczą? Wyjaśniamy pojęcie budżetu węglowego.
Skroplony gaz ziemny jest pomostem pomiędzy tradycyjnym paliwem, a rozwiązaniami dążącymi do zero-emisyjności. Na korzyść paliwa LNG przemawia dojrzałość technologii, ekologia jak również rosnący łańcuch dystrybucji. Armatorzy coraz częściej są zainteresowani inwestycjami w jednostki LNG na co niewątpliwie ma wpływ dostępność tego paliwa w portach.
Obecna sytuacja przemysłu europejskiego oraz nastroje społeczne mogą pokrzyżować ambitne plany klimatyczne UE - ocenia prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych Alfred Franke. Dodał, że według KE to realizowanie Zielonego Ładu będzie najlepsze dla odbudowy gospodarek.
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy